Jumaat, 1 Mei 2009

Pagi Yg Tak Seberape Nak Indah

Ari ni aku Keseorangan..
Berjage hingga ke hari siang..
Mengadap laptop member
Yg x lame lg akan hancur disebbkan aku..
kerana slalu gne 24 jam..
hahahaha..
(sorry biggie..)

Tibe2 aku teringat p'bincangan antare aku,Biskut ngan piqa..
Piqa bg tau aku yg Biskut slalu joging..
Time tu aku teringat,mase aku kat kat umah..
Aku slalu joging pagi2..
Tp kat cni aku jarang sekali berjoging..
Ini kerana aku x brani berjoging sorg..malu..
(reti plak aku malu..)
Time aku duk berjuang di komputer
(counter-strike condition zero)
aku lihat tingkap,dan aku teringat kate piqa..
Sampai bile aku nak jd pemalu??
Lg pun pg2 bute mcm ni mane ade orang bangun lagi..
Lagi pun aku merase kan aku sudah semakin gemuk.
Walau pun tiap2 ari aku bersukan
Aku mencapai sluar yang satu2 nye aku bwk ntuk bersukan..
Aku mengenakan kasut sukan member aku tanpe izin..
(bapper,jgn marah..aku x nak kaco ko tdo jek.,)
Aku check jln depan,line clear,lalu aku memulakan aktiviti aku..
hahahaha..

Pada mulenye aku berase agak bodoh kerana berjoging Keseorangan..
Takut gak aku melihat kabus mengelilingi aku..
Sejuk pun ade..
Aku kalo sejuk sgt,mesti nak kene melabur sedikit saham..
Tp pagi tu tidak,sebab
Kalo dah berjoging,badan mesti berpeluh..
Setibe nye aku melalui depan kolej baiduri,
Perasaan laen mcm menghinggap dlm perasaan aku..
Seperti seseorang mengikuti aku..
Aku toleh kebelakang,tetapi tiade sesiape
Aku berjoging lebih pantas,ketakutan..
(ape punye jantan!!)
Sampai depan dst,cool down..
Pastu pak guard keluar dr simpang tbe2 jek kat dpn aku..
X ke aku mencarut time tu gak dpn pakguard..
Die dah pandang aku semcm plak..
Peduli ape aku..
hahaha..
Pastu aku sambung blk joging..
Sambil mengutuk pak guard..
Mase dpn SL,aku rileks jap,aku jln jek..
(Penat gle owh=p...)
Tibe2 ade due tige lebah kejar aku,
x laju plak aku lari time tu...
kalo ade kete sebelah aku time 2,mmg dah kene tinggal dah..
(mcm laju sgt je lari aku ni..)

Mase 2nd round still x de orang..
Tp time aku lalu kat ledang inn,
aku dengar suare orng jerit..
mcm pontianak plak 2..
OOOOOiiiii!!!
aku jerit blk..
(brani btul..nak mampus cepat ke ape??)
pastu terus senyap..
aku pasti itu mesti manusie..
hahaha..
(firasat jek,tp still takut..)
time dpn SL,
lg skali aku kene kejar ngan lebah..
agak bengang aku time 2..
ye la,mane x nye..
Tgh penat2,kene kejar plak 2..

Dah msk 3rd round,last round..
time tu dah nmpk sinnaran matahari..
mase 2,dah nmpk kelibat2 manusia..
tetapi semue gadis2..
jejake2 masih dibuai dek mimpi indah masing2..
gadis2 semue ditemani oleh rakan2 mereka..
ade yg berdue dan ade yang berkumpulan..
setiap kali melalui mereke,
aku tunduk malu kerana KeSeorangan..
kerana aku seorang saje Jejake Tampan pada pagi itu..
(peraasan gle bab*..tlg bunuh mamat ni!!)
Sepanjang itu,aku berjoging dengan kemaluan..
(JANGAN PIKIR LAEN..aku berjoging dggn perasaan malu..)
Cukup 3 round aku joging pg 2..
hahaha..
3 je kut..

Mase dlm blk,aku ckp kat john,"esk pagi jom teman aku joging.."
john berkate "baek,xde masalah.."
tp kate2 akan ditunai kan jike die x tdo mlm 2..
kalo die tdo,dengan konpem nye die x kan bgn pagi esk..

Sinaran pagi,tunggu kehadiran aku..


4 ulasan:

  1. wah..
    biskut jadi sebutan d cni..

    ak nak bunuh mamat perasan 2..
    tnggu kehadiran ak.
    hahaha.

    wei..
    jgn tkotkan ak doe.
    sumpah..
    ak cuak nk jog sorg pasni.
    hehe

    BalasPadam
  2. bkn menakut kan..
    cume memberitau pengalaman
    dan perkare yg benar..

    BalasPadam
  3. terbaik haha. btw ni win. :p

    BalasPadam
  4. win ek..
    slalu2 la cmnt my blog okey..
    uhuhuhuhu..

    BalasPadam