Ahad, 10 Mei 2009

kesian mama ku

kes kecurian dkt kampus masih lum setel
kali ni pencuri itu dapat lepas
kte hanye mampu b'doa agar pemcuri itu d beri pengajaran..
tp kes kecurian adakah b'laku di kolej sahaje??

tiap2 kali aku blk umah,
mama mesti mengadu dekat aku,
mama:aim,tlg tgk kan karim ngan abg akim tu..
duet mak ilang la..
dah letak dlm peti besi pun leh ilang..
seblm ni,aku dah suruh member aku tgk2 kan adek aku..
kot2 die ade b'belanje lebih dari yg biase..
tp member aku ckp tiade ape yg laen..

ari ni aku blk,
mama mangadu lagi skali..
tp kali ni bkn duet je,
tp barang kemas mama semu abes..ilang..lesap..
aku p'caye ni bkn p'buatan adek aku..
kali ni aku dapat rase kan semue ni keje abg akim..
mmg x elok kte menuduh org..
tp sejak kebelakangan ini,aku slalu dapat mimpi mengenai abg akim..
ia seperti sebuah petande..
kali ni aku suruh member aku tlg siasat psl abg akim plak..

beberape ari yg lepas,mama pegi jumpe ustaz yg kemungkinan dpt membantu,
ustaz t'sebut menunjukkan ciri2 abg akim..
ustaz tu kate, abg akim slalu b'judi dan bnyk hutang dgn orng..
perlukah aku percaye semue tu??
aku perlukan bukti..
aku nak tgk dgn mate aku sendiri..
jika ini semue btul angkare abg akim,
aku mahu mntk maaf awl2,
sbb kali ni aku x kan blh b'sabar lg..
jika tidak t'tahan diri ni,
aku mungkin blh cedere kan die..

ya allah,beri kan lah petunjuk kepade mereka2 yg t'libat dlm perkare begini..
sesungguh nye ini semue adlah hasutan syaitan..

kali ini semue dlm warne merah kerane penuh dgn kemarahan..

14 ulasan:

  1. sabarlah..
    keganasan xleh bwk pd penyelesaian kan.
    discuss baik2..
    dia tetap abg ko kan..
    manusia tak akan berubah selagi dia tak sedar akan kesilapan dia.
    banyakkan berdoa semoga dia berubah.

    BalasPadam
  2. camne nak sabar lg..
    die slalu wat mama saket ati..

    BalasPadam
  3. tgur dia baik2..
    ak pn pena alami situasi ni kat uma.
    tp skang da ok.
    ko kan xleh cakap dia yg amik kan.
    sbb ko pn xad bukti.
    tp cuba ko sindir2 de.
    bgk de mkn dalam.

    BalasPadam
  4. sbnr nye,
    aku nak jumpe die pun xdpt..
    dlm sehari tu,skali je aku nmpk die..
    2 pun x sampai 5min..

    BalasPadam
  5. lorh..
    ko yg xdok uma..
    o de yg xleh lekat kat uma?
    huhuhu

    BalasPadam
  6. die yg x penah nak lekat kat umah..
    blk juz setakat nak tdo jek..
    kalo aku jd bapak aku,aku dah halau dah..
    ingat umah ni mcm hotel ke ape..

    BalasPadam
  7. em..
    abg ko umo bpe?
    mgkin de rse ni mse de enjoy kot
    tp cre de slh..

    BalasPadam
  8. umur die 23..
    bg aku,kalo umur camtu,
    dah cukup enoy dah..

    BalasPadam
  9. em..
    len org len ragam kan.
    xad kesedaran lagi tu..

    BalasPadam
  10. aku pun dah pening kepale..
    elok2 blh dapat kete,
    terus kene hold dlu plak..
    saket ati..

    BalasPadam
  11. ptot r bengang..
    m'bri impak pd ko gak..

    BalasPadam
  12. sabar laaa...ko bernasib baik...xmacam aku..ape yg berlaku dalam family aku, aku tak tahu nk ngadu pada sape..ko bertuah sebab ade mama mcm tu...(just ignore what just i'm said in the last sentence)

    BalasPadam
  13. sakura=tp kesian tgk mama..
    abah plak,majuk sampai x blk umah bape ari..
    pening kepale bile dapat tau psl ni..

    BalasPadam