Rabu, 5 Ogos 2009

Tawakal

Aku br apply nak msk blk uitm..
aku letak 1st choice aku,segamat..
sbb ape aku pilih segamat???
sbb segamat best b'banding tmpt laen..
n sbb aku dah ade ramai kwn dkt sane..
diorg x abes2 tanye,knape aku xde dis sem??
dah kene buang,mmg la xde kan..
nak wat camne..
dlu aku bnyk maen.
tp 2 semue sbb aku nak gembire kan idup aku..
sbb sbnr nye aku sentiase sedih ngan idup aku..
terlampau bnyk masalah dlm idup aku..
tp semue org xtau..
sbb aku pandai blakon..
k,sape yg bace blog aku ni,korg akn tau nape aku slalu senyum..
sbb aku nak sorok kan semue masalah aku dr korg..
dan aku b'jaye menipu korg..
ramai yg sangke idup aku ni,epi je sentiase..
tp x!!dlm ati ni aku merase perit yg amat saket skali..
ade mase 2,kalo blk aku nak cabut je ati ngan otak aku ni..
tp xleh,sbb mampos la aku nnt..
aku sering memaaf kan org,sbb aku xnak serabut kan kepale aku ni ngan mcm2 masalah..
dah cukup la masalah yg aku ade skarg ni..
mungkin x lame lg akn sampai tahap aku nak bunuh diri..
skarg ni aku juz blh tawakal je supaye aku dpt msk blk ke uitm segamat..
aku x nak tmpt laen.
aku nak mntk tlg korg semue yg bace blog aku ni,
tlg doa kan supaye hajat aku dmakbul kan ek..
amin..

1 ulasan:

  1. salam...slamat berkenalan..(",) erm...ni first time sy tgk blog awk. dn sy tertarik tuk comment entry ni..awk....sbg manusia, hdup kt memg x lari dr masalah..awk senyum spya kwn2 awk x taw yg awk ni sbnrnye sedih kn?? erm...awk msti ade kwn baik kn?? why not awk citekn masalah awk kat die? msti kurg sikit beban dalam kepala awk tu...lgpn, msalah yg kt ade, Allah turunkn sbb Allah nk uji sejauh mane thp kesabaran kt..sy yakin awk ni tabah orgnye..Insyaallah klu awk berjaya hdpi sume mslh awk ngn baik, awk akn dpt balasan yg baik 1 ari nnt..sbb..awk kna ignt, Allah tu maha adil..jadi, be strong tuk setiap mslah yg awk hadapi..sy doakan awk dapt capai ape yg awk impikn dlm hidup...:-)

    BalasPadam